Zoon Politikon

"Mindent tudok hát, drága herceg, Tudom, mi sápadt s mi ragyog, Tudom, hogy a férgek megesznek, Csak azt nem tudom, ki vagyok."

Friss topikok

  • álfirkász: Nem tudom miről ugatott ez a gazember. Láttam belőle úgy két másodpercet. Pont úgy nézett ki, mint... (2014.02.17. 12:23) Nagy Honvédő Háború – de csak szolidan
  • magyar-magyar szótár: Bocsánat a kései válaszért. talán érdekes lehet: TÖRTÉNELMI BEÁGYAZOTTSÁGBAN Marosánt egyszerűen c... (2014.02.02. 02:58) Ha Plankó Gergőnek igaza van
  • politikailagnemkorrekt: @Magyarország jobban teljesít: Bunkó stílus? Bocs, de én számokat írtam, ú.m: devizahitelek, mun... (2014.01.23. 12:23) A kormányzás anatómiája
  • : Gyurcsány takarodj, Mesterházi, Bajnai takarodj, összes csaló ellenzéki politikus, takarodj, ál-ma... (2013.10.22. 07:26) Mennyire jó ez a kormányzati kommunikáció?
  • Bafana: @Megfigyelo: Nem tudom mit szoktál megfigyelni, de megfigyelhetnéd, hogy a Jobbik tagjainak zöme a... (2013.10.21. 07:57) A Jobbik útjai

Címkék

Már megint

2013.03.13. 22:59 - ÁáárvaiPéééter

Áder János aláírta az alaptörvény negyedik módosítását, és hát lehet itt toldozni-foldozni a dolgokat, de nyílt és egyenes út épült a politikai diktatúra felé, lényegében minden fék és ellensúly lekerült a mindenkori kétharmados hatalomról.

Ez önmagában megdöbbentő, felháborító, hányingerkeltő, és rendkívül félelmetes. Ugyanakkor nincs benne semmi különös, már megint arról van szó, amiről nagyjából 1998 óta folyamatosan: a vitáról szól a politika, és nem a politikáról szól a vita.

 A mindenkori kormányzó pártok egyetlen célja az, hogy a saját hatalmukat a lehető legtovább terjesszék úgy, hogy azt közben még mindig palástolni lehessen retorikai eszközökkel. Ebben természetesen a Fidesz mindig kicsit távolabb merészkedett a szocialistáknál, de ennek elsősorban az az oka, hogy 2002-t követően a jelenlegi kormánypárt sokkal erősebb és stabilabb bázist tudott építeni magának. Ugyanis minél hűségesebb a tábor, annál tovább lehet tolni a saját hatalom határait. Egészen addig, amíg a szavazóbázisból nem kezdenek el tömegesen elfordulni a párttól.

Ez volt, és ez ma is a magyar politikai elit egyetlen feladata: egyensúlyozni a „még több hatalom” és a „még el nem fordult szavazók” között.

Ami kifejezetten érdekes ebben, hogy az Égadta’ világon senkit nem érdekel a vita tárgya. Nincs és nem is volt a kormány közelében egyetlen olyan tanácsadó/államtitkár, horribile dictu, miniszter sem (pedig vannak köztük kifejezetten okosak is), aki bármikor is a homlokára csapott volna, hogy „basszaszájba’ hát mink itt a jogállammal oroszrulettezünk”.

Nem volt ilyen, se most, se korábban. A politikát nem az motiválja, hogy jó döntést hozzon, hanem az, hogy a meghozott döntést jól menedzselje az ellenzék és a társadalom előtt.

Ebben a tekintetben tehát mind a II. Orbán-kormány, mind maga ez a döntés beleillik ebbe a sormintába. Ami ezt az egészet új szintre emeli, az az, hogy a magyar társadalom oszloposodása is új szintre emelkedett 2010 után. Az eddig is jellemző volt, hogy a Fidesz-tábor tagjai csak a Fidesz újságját olvassák, csak a Fidesz tévéjét nézik és csak a Fidesz rendezvényeire járnak, ugyanúgy, ahogy az MSZP is megoldotta ezt fénykorában. De 2006-ot, és aztán 2010-et követően hihetetlenül sikeresen tudta mobilizálni és aktivizálni saját táborát a Fidesz, és minden eddiginél szorosabbra fűzte a Párt és a szavazó közti emocionális kapcsolatot (gondoljunk csak a Békemenetek hatalmas tömegeire).

És ez a szoros emocionális kapcsolat az, aminek a segítségével még komolyabb szintre sikerült emelni a hatalomkiterjesztés politikáját: az új típusú Fidesz-tábor sokkal lojálisabb az előzőnél, lényegében nincs negatív visszacsatolás a részükről, és amíg ez így marad (kiegészülve azzal, hogy a bizonytalanok táborát egyik erő sem tudja felszívni), addig a hatalom növelésének és ezzel a demokrácia csorbításának maximum az eddig csak szóban erős külföldi nyomásgyakorlás adhat korlátot.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsasallat.blog.hu/api/trackback/id/tr215133682

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fradi-székház ostroma (16+) 2013.03.14. 16:54:26

A foci nem játék! Az elégedetlen drukkerek akcióba lendültek. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.          

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regress 2013.03.14. 16:57:19

nemzetbiztonsági kockázat az mszmpés,valamint a kiszes múlt.fidesz-konyec.

lavór 2013.03.14. 17:07:46

"...és egyenes út épült a politikai diktatúra felé, lényegében minden fék és ellensúly lekerült a mindenkori kétharmados hatalomról."

Köszönhető a választópolgároknak és a nagyon erős, befolyásos társadalmi szervezeteknek, valamit az ellenzéki politikai pároknak.

Mária 2013.03.14. 17:09:34

"minden fék és ellensúly lekerült a mindenkori kétharmados hatalomról."

Biztos vagy ebben?

Én úgy tudom, az ország lakóinak a többsége még a határokon belül tartózkodik, és úgy tudom, náluk van a végső döntés lehetősége és joga ebben a fideszes kormányzásnak nevezett kutyakomédiában.

fefe79 2013.03.14. 17:12:00

Rengetegen vannak ebben az országban, akiket egy kicsit sem zavarna, ha a Fidesz totális diktatúrát vezetne be, de neki magának nem görbülne egy haja szála sem.
Fasiszta ország vagyunk, ez van.

Mária 2013.03.14. 17:12:29

"ugyanúgy, ahogy az MSZP is megoldotta ezt fénykorában. "

Ez nem így van.

Az MSZP nem alkalmazott szektás megoldásokat a szavazóbázisa egyben tartásához, sem a fénykorában, sem máskor.

regress 2013.03.14. 17:15:25

az a lényeg,hogy káderjani kitüntette a köcsög tek.főnököt,amiért"hősiesen"megvédte a sándorpalotát egy pár diáktól

DezInf 2013.03.14. 17:25:57

@lavór:

Kihagytad a felsorolásból az EU-t és Merkelt, nélkülük ez sosem jöhetett volna létre :)

lavór 2013.03.14. 17:29:13

@DezInf:

Á, ügyesek, okosak vagyunk, simán tönkretesszük magunkat, nem kell mások segítsége.

DezInf 2013.03.14. 17:32:55

@lavór:

Azért szükség volt az EU-s pénzekre, hogy legyen miből töltögetni a talicskát. Merkel is kellett,aki elsimította a törpdiktátor balhéit , szóval nélkülük nem lett volna igazi háttere.

lavór 2013.03.14. 17:35:19

@DezInf:

Lehet mutogatni másokra, sajna mi vagyunk a hibásak.

DezInf 2013.03.14. 17:46:53

@lavór:

Ezt nem is vitatom. Olyan a kormányunk,amilyet akkor megérdemeltünk. Az a baj,azóta túlnőtt minden határon.

hümhüm 2013.03.14. 17:49:02

"lényegében minden fék és ellensúly lekerült a mindenkori kétharmados hatalomról."
Ó Pééééééter, honnan veszed ezt a faszságot?

lavór 2013.03.14. 17:49:37

@DezInf:
Erre ott az első kommentem: " köszönteő a..."

lobaszopiatej 2013.03.14. 18:05:50

élősködő inaktív zombik + közmunkások országa lett ez
aki tanulni akar és fel akar kapaszkodni a mélyszegénységből, sipirc külföld!

lavór 2013.03.14. 18:13:49

@lobaszopiatej:

" és fel akar kapaszkodni a mélyszegénységből,..."

Eddig se nagyon tudott senki kitörni a mélyszegénységből.
A most inaktív zombik meg fizették a neveltetésedet, tanulásodat.
Bár sokat nem tanulhattál. Vagy a tanáraid voltak korlátoltak.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.14. 18:15:21

"de nyílt és egyenes út épült a politikai diktatúra felé, lényegében minden fék és ellensúly lekerült a mindenkori kétharmados hatalomról."

lófaszt. a nemzetközi szerződéseket nem érinti ez, még csak nem is ütközik velük,hiába uszítotok.

a tény az, hogy az alkotmányozó hatalom az OGY 2/3-áé, nem az AB-é.

bebaszna, ha az AB bármilyen formában minősíthetné, tartalmilag vizsgálhatna az alkotmánymódosításokat, vagy dönthetne a saját működési kereteiről.

ezzel jár a 2/3, ezt már akkor is tudta mindenki, amikor hatalomra jutottak.

teljesen normális és jogszerű a 4. kiegészítés.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.14. 18:15:44

"„basszaszájba’ hát mink itt a jogállammal oroszrulettezünk”."

Ezen besírtam úgy nevettem. :D

Rodolfo63 2013.03.14. 18:18:44

@Mária:

"Én úgy tudom, az ország lakóinak a többsége még a határokon belül tartózkodik, és úgy tudom, náluk van a végső döntés lehetősége és joga ebben a fideszes kormányzásnak nevezett kutyakomédiában."

hát, tekintve hogy mostmár akár a szavazatok bőven kevesebb mint a fele is elég lehet ahhoz, hogy akár 2/3-os párt legyen újra a fidesz a saját maguk által kreált választási rendszerben, nem teljesen igaz, amit írsz - tehát, az ország többsége hiába szavaz másokra, akkor is hatalomban tud maradni ez a maffiabanda

Rodolfo63 2013.03.14. 18:20:24

@Kiszaj Károly:

és az alkotmányellenes alkotmány az is teljesen normális

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.14. 18:22:00

@Rodolfo63: olyan nincs, hogy alkotmányellenes alkotmány te szerencsétlen...

Rodolfo63 2013.03.14. 18:24:41

@Kiszaj Károly:

hogy a fenébe ne lehetne - ha az alkotmányban le van írva valami, majd beletesznek egy másik részt, ami viszont ellentétes az előzővel, kész is az alkotmányellenes alkotmány

te szerencsétlen

Mária 2013.03.14. 18:27:28

@Rodolfo63:

Hol írtam én, hogy országgyűlési választásra gondolok?

Larry Silverstein 2013.03.14. 18:30:34

A blogger szerint hányingerkeltő a demokrácia?

Végre egy őszinte poszt.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.14. 18:34:17

1. mi ellentétes mivel pontosan? mutass rá példákkal, érvekkel tényszerűen

2. minden alkotmányban vannak egymásnak ellentmondó részek, vagy olyan rendelkezések, amik egy korábbi pontban foglaltakat bizonyos esetekben szűkítenek.

pl a legalapvetőbb dolog: minden ember egyenlő <> magántulajdon.
egyéni szabadság <> hadkötelezettség
stb stb

az alkotánymódosításoknak mindig és mindenhol az a célja, hogy valami, ami korábban alkotmányellenes volt, az a jövőben alkotmány legyen. vagy fordítva.
és pontosan ez ennek a menete: az OGY 2/3 elfogadja.

az AB-nek nincs, és nem is lehet alkotmányozó hatalma, teljes nonszensz lenne, ha tartalmilag, érdemben vizsgálhatna alkotmánymódosításokat.

max formailag vizsgálhatja, hogy maga az a törvény, ami a módosításról rendelkezik, alkotmányos-e. de ha azt a jelenlegi törvényeknek megfelelően fogadta el az OGY 2/3-a, akkor semmilyen kifogással nem lehet élni ellene.

főleg a KE nem szabotálhatja, lévén az alkotmány pontosan rendelkezik az ő szerepéről, ami nálunk jelképes.

Rodolfo63 2013.03.14. 18:39:35

@Kiszaj Károly:

"főleg a KE nem szabotálhatja, lévén az alkotmány pontosan rendelkezik az ő szerepéről, ami nálunk jelképes. "

igen, legfőbb feladata, hogy őrködjön a demokratikus rend felett - nem ezt tette

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.14. 18:47:25

@Rodolfo63: de pontosan ezt tette te szerencsétlen. megtette azt, amit a hatalommegosztás elvére épülő demokratikus szabályok előírnak számára.

be is beszna, ha ő egyszemélyben alkotmányozó hatalmat ragadna magához.

a halmai és a kolláth nevű férgeken kívül olyan -fideszesnek nem nevezhető - alkotmányjogászok is, mint Kukorelli vagy Lomnici junior is kimondták, hogy Áder nem is tehet mást.

Rodolfo63 2013.03.14. 18:48:50

@Kiszaj Károly:

ha olyasmit ír alá, ami esetleg a demokratikus rendet veszélyezteti, tehet mást is

vagy például lemondhat

Tyreo 2013.03.14. 18:59:51

@Larry Silverstein: @Kiszaj Károly:
Orbánék most megtehetik, hogy beleírják az alaptörvénybe, hogy 20 évenként lesz választás? Igen. Jogszerű lesz? Igen. Demokratikus?

Larry Silverstein 2013.03.14. 19:00:51

@Kiszaj Károly: Halmai zsidó, tanított az egyetemen. Mit vártál?

Jó prof amúgy de a magyarellenessége genetikus.

Larry Silverstein 2013.03.14. 19:02:24

@Tyreo: Demokratikus lesz ha nem ütközik nk-i egyezménnyel. Ahogy azt is demokráciának nevezték ahol a nők vagy a niggerek nem szavazhattak.

lavór 2013.03.14. 19:04:10

@Rodolfo63:

És ha lemond? Szerinted nem találnak senkit, aki aláírná, havi másfél milláért haláláig?

Nap Pali 2013.03.14. 19:05:07

@lavór: kajaibrahim vagy josziftot aláírja...

még kötrásasági középkeresztet is kap...

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.14. 19:07:22

"Ez önmagában megdöbbentő, felháborító, hányingerkeltő, és rendkívül félelmetes. "

Szörnyen rettentően megdöbbentő rettegés borzolja a torkomat furtonfurt

vezér01 2013.03.14. 19:14:25

@regress: Mint ahogy Görényi is megkapta a Nagy Valagrendet
Demszkytől. Különbség ?

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.14. 19:17:54

@Rodolfo63: nem veszélyeztet semmilyen demokratikus rendet. sőt, demokratikusan történik az egész.

hozzá kéne szoknotok a demokráciához végre. nem az a demokrácia, amikor mszp-szdsz kormányoz.

béla a görög (törölt) 2013.03.14. 19:18:56

Én azért kicsit átgondolnám a helyedben...

1) volt már MSZP-s 2/3 - és nem szállt el az agyuk. úgyhogy maradjunk a tényeknél és annyiban, hogy a fidesznél ezek a falusi parasztok (nekem azok) azok akik olyanok mint akik kijöttek a kocsmából és rugdossák a kutyát a többi részeg paraszt meg örvendezik hozzá. - kb ennyit a fideszről és szavazói hozzáállásáról.

2) az MSZP-t tudták büntetni saját szavazói - lásd 2010

Úgyhogy (a) bőven van különbség a 2 párt között ne hasonlítsd a kettőt.
Másrészt (b) az újdonság még csak most jön, majd... a fideszesek izolálodnak. és lassan radikalizálódni fog a helyzet.
És bármennyire is szeretnék, bármennyire fanatikusok, bármennyire is körbenyalják egymás seggét nincsenek többségben... És hát... hatás-ellenhatás

dzsadzsarblinx 2013.03.14. 19:20:35

A kádárrendszer is demokráciának tartotta magát, és ott is volt országgyülevészi képviselő választás. El volt különítve a törvényhozás, a végrehajtás, és a bíráskodás. Még tanították is az általános iskolába, hogy ez így OK.

Rodolfo63 2013.03.14. 19:23:06

@Kiszaj Károly: ha olyan dolgot tesznek elé, ami a demokratikus rendet veszélyezteti, a te logikád szerint azt is alá kell írnia

ebből látszik, hogy mennyire hülye vagy

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.14. 19:27:53

@Mária:
Tudsz olvasni, és értelmezni is az olvasottakat:?
Segítek:

a - gondolom, ezzel nincs gond
mindenkori - azaz nemcsak a mostani, hanem aki később jön az is
kétharmados - tehát aki elér (egyedül vagy koalában) 2/3-nyi parlamenti többséget
hatalom - egyszerűsítsük arra: parlamenti többség

A nép ugyan itt van, de láthatóan szarik az egészbe, ráadásul a Sanda Ipsos szerint nő a Fidesz népszerűsége. Amit persze én sem értek, de hát úgy látszik, ennyire hülyék a magyarok. Ha ugyanezeket, amiket az elmúlt 34 hónapban a Fidesz tett, a Maszop csinálta volna meg, már rég polgárháborúban állna az ország, és akasztgatnák a politikusokat (mellesleg nagyon helyesen tennék).

Szóval ne nagyon bízzál te ennek az országnak a lakóiban.

Larry Silverstein 2013.03.14. 19:30:15

@Rodolfo63: A parlamenrt hogyan tud olyat megszavazni, ami a demokratkus rendet veszélyezteti?

Mindent alá kell írnia, jól látod, mert ami elé kerül az demokratikus.

Rodolfo63 2013.03.14. 19:32:09

@Larry Silverstein:

" A parlamenrt hogyan tud olyat megszavazni, ami a demokratkus rendet veszélyezteti?"

mostmár simán - épp ez a lényeg, hogy semmilyen kontroll nem létezik többet - egyéni képviselői indítvánnyal bármit benyújthatnak, megszavazzák és onnantól az alkotmány része, még ha totálisan is antidemokratikus - ugyanis semmilyen korlát nem létezik többé

sírjatok 2013.03.14. 19:35:34

egesz hiteles lenne a poszt, ha nem harom eve olvasnam minden nap, hogy na holnaptol mar jon a diktatura

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.14. 19:40:00

@Rodolfo63: olyat nem tettek elé, és nem is tehetnek elé.
nemzetközi szerződésekről hallottál?

semmi olyasmi nem került bele, ami kicsit is veszélyeztetné a demokratikus rendet.

éppen ellenkezőleg: olyan lehetőségeket szüntet meg, amik eddig veszélyeztették azt: pl hatályát vesztett alkotmányból levezetett határozatokra való hivatkozás, annak megakadályozása, hogy az AB alkotmányozó hataloként működjön.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.14. 19:42:08

@fefe79:
Sőt, sokan kifejezetten örülnének is.

@hümhüm:
Sajnos, ez nem faszság, hanem tény. Bárcsak faszság lenne.

@Kiszaj Károly:
Van egy nagyon elterjedt meséskönyv, abban állítja rólad egy Jézus nevű mesealak, hogy boldog vagy, mert tiéd a mennyek országa.

Egyébként el kéne gondolkodnod azon, mit jelenthet az Ab rövidítésben az A betű.
(Már úgy értem, ha lenne mákszemnyi eszed is, amivel gondolkodhanál. Láthatóan nincs.)

"nem az a demokrácia, amikor mszp-szdsz kormányoz"
Az pedig nem demokrácia, ahogyan a Fidesz kormányoz.

@Larry Silverstein:
Láthatóan fingod sincs arról, mit jelent az a szó: demokratikus.

@béla a görög:
Legalább annyi városi paraszt van köztük, mint falusi. Már csak maradjunk a tényeknél.

Az MSZP szavazói meg az MSZP-t akartk büntetni, de az egész országot büntették. Közte saját magukat is. Gondolom, ha előre tudják, hogy ez lesz, kurvára nem így szavaztak volna, vagy legalább elmennek szavazni.

Én mondjuk már a 2 forduló közt írtam - valamelyik blogban -, hogy ha 2/3 lesz, akkor ez lesz, nem az ország talpraállítása, hanem narancsos szabadrablás. Én ugyanis már éltem 1998-2002 között is, és még nem felejtettem el, hogy akkor mi történt.

Rodolfo63 2013.03.14. 19:44:44

@Kiszaj Károly:

"olyat nem tettek elé, és nem is tehetnek elé.
nemzetközi szerződésekről hallottál?"

de, tehetnek - épp ez a lényeg, hogy semmi nem tiltja - a nemzetközi szerződések csak néhány dolgot korlátoznak, de ezeken kívül is bőven lehet a társadalom kárára törvényeket hozni, amik a demokratikus rendet szabályozzák

pld. milyen nemzetközi szerződés kötelezi az országot, hogy legyen 4 évente választás?

erre az egész alkotmányozosdira semmi szükség nem volt, semmivel sem adott többet sem a társadalomnak, sem a gazdságnak - ennek akormánynak pedig ezen két dologgal kellene foglalkoznia

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.14. 19:46:03

@Larry Silverstein:
Úgy, ahogy ezt megszavazta.

Igazból lenne megoldás egyébként, vagy 2 hete megmutatta egy komlói bányász: azokat a képviselőket, aki nem úgy szavaz, ahogy a választói szeretnék, meg kell verni.

Ha ezt minden szavazás után megtennék, egy idő után nem arra szavazni minden fideszes faszfej, amit a viktátor akar, mert félnének, hogy ha hazamennek, akkor kapás lesz.

És nem kell mindent aláírnia, elküldheti pl. az Ab-nek normakontrollra, meg visszaküldheti az Országgyűlésnek újbóli átgondolásra.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.14. 19:47:12

Mondjuk egy reményünk lehet még: az EU nemcsak fenyeget, hanem tényleg elveszi Magyarország szavazati jogát, míg az alkotmánymódosítást vissza nem vonják.

Larry Silverstein 2013.03.14. 19:49:41

@dr. Közbiztonság Szilárd: Nem a szavak hanem a törvények mondják meg hogy mi a demokratikus és mi nem az.

Larry Silverstein 2013.03.14. 19:58:52

@dr. Közbiztonság Szilárd: Már máskor is reménykedtetek az UFOkban. Annak egyébként nagyobb az esélye mint hogy az EU megvonja a szavazati jogunkat.

kela-bá 2013.03.14. 19:59:46

Veszélyben a demokrácia ! Borzasztó ! Az EU-ban lévő húsz-huszonöt millió munkanélküli majd megoldja, vagy az UE parlament ... Vagy a piac, meg a verseny, meg a többi...

Nagyon veszélyesé vált a közlekedés, autósok csak óvatosan a fékekkel...

gavar csaba 2013.03.14. 20:22:56

@dr. Közbiztonság Szilárd:

'Mondjuk egy reményünk lehet még: az EU nemcsak fenyeget, hanem tényleg elveszi Magyarország szavazati jogát,'

Ezt kívánod.
És csodálozol, ha a magyarok köpnek rád.
Nekem is hányingerem van tőled.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.14. 20:31:02

@Larry Silverstein: Csak szeretnéd. Egyébként pedig lehet a demokrácia hányingert keltő, ha hányingert keltő kezekbe kerül.

Te áruld már el, melyik fidesztroll vagy! Vidéki? Önnek megyünk? Melyik?

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.14. 20:38:54

@Larry Silverstein:
Látszik, hogy fingod sincs a demokráciáról.

@gavar csaba:
Sajnos, a hozzád hasonló agyatlan faszkalapok nem fogják fel, hogy ez miért lenne jó, és hogy csak ezzel lehet megállítani az Orbán Viktor nevű barom ámokfutását.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.03.14. 20:54:36

@Kiszaj Károly: "a tény az, hogy az alkotmányozó hatalom az OGY 2/3-áé, nem az AB-é."
A tény az, hogy az alkotmányozó és minden egyéb hatalom OV-é. Ez nyomokban sem emlékeztet egy normális népképviseleti demokráciára, van erre egy másik történelmi kifejezés, talán eszedbe jut magadtól is.
Alapvető emberi jogok? Piha, mit nekünk, úri huncutság az, zsidók találták ki biztosan. Ilyen mélyenszántó intellektuális szinten működő vezetéstől semmi jóra nem számíthatunk a továbbiakban sem.
Csak az aggaszt, hogy ez esetleg nem más, mint a mai magyar átlag értelmi színvonal tükröződése a vezetésben, mert akkor két dolog biztos: 1) ez a teljes politikai elit bűne, pártállástól és gengszterváltástól függetlenül, kár a kétharmados tálibokat hibáztatni, 2) menekülni innen, amíg lehet.
Pedig szeretem ezt az országot.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.14. 23:08:32

@gavar csaba:
Á, a te kurva anyádba szoktam menni.

És azért, mert a tiéd kurva, és ebben nőttél fel, úgyhogy mást el sem tudsz képzelni, elárulom: másoké nem az. Csak a tiéd.

tükörfúró 2013.03.14. 23:18:03

Pontosan látszik, hogy mennyire keserű ez az egész, a hozzászólók többsége egyszerűen nem érti mi az a szó, hogy demokrácia, mi annak a lényege.

Ez volt a csermanek und tavaris co leginkább zseniális húzása, nekünk nem a politikai rendszerünkből, hanem a kollektiv gondolkodásunkból törölték ki elsősorban a szabadságot.

Nem vagyunk képesek befogadni, elfogadni, megérteni mi is az, hogy szabadság.

Azthisszük, ha hősiesen harcolunk valaki-valami ellen, győzelem vagy halál lapon, az jó, az király, az hősies, az a legnagyobb szabadáság, a szabadság egyetlen útja ez, a velünk vagy ellenünkrigmusa, a mindenkori őrültek eszetlen és végletes harca.

A szabadság lényege minálunk, hogy nekünk, és csak nekünk lehessen mindenben valamiféle igazunk, és mindenben az legyen amit mi, mind, külön és egyenként szeretnénk.

Mert akkor nekünk jó, mind külön és egyenként szabadok vagyunk, mindeki más kárára, tehát saját kárunkra.

Hiszen ez nem más, mint a tökéletes diktatúra, mert a világon semmi nem létezik, amit akár ketten ugyanugy gondolnánk és akarnánk.

Ezer év kevés volt ,hogy megtanulja a buta sztyeppei fajtánk ezt, nem élhetünk kicske törzsekben egymással háborúzgatva, miközben valamiféle államiságra vagyunk büszkék, ami bizonyitottan csak a legkeményebb és legvéresebb erős kezű diktátorok alatt működött valahogyan.

Most megkaptuk újra, lehet örülni. Örülni, mert talán igy csak belülről rohadunk megint tovább, a véres kézzel elnyomott belviszály mételyében aszalódva.

Annyira remélhetőleg nem megy el a kedves uj tejhatalom esze, hogy fizikailag is megpróbál valamiféle háborút vívni kifelé, amikor már majd olyannyira elcseszte a dolgokat idehaza ,hogy egyszerűen nem lesz kit-mit hibáztatni, pár kitalált mumuson, képzelt ellenségeken és a világ értelmesebb, felvilágosultabb részén kivül.

Hiszen a bolondokházábol nézve mindenki elmebeteg aki a sárga falakon kívül él.

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.15. 01:10:24

@tükörfúró:
Több SZDSZ = több demokrácia

Szabadság, demokrata evtássak!
süti beállítások módosítása