Zoon Politikon

"Mindent tudok hát, drága herceg, Tudom, mi sápadt s mi ragyog, Tudom, hogy a férgek megesznek, Csak azt nem tudom, ki vagyok."

Friss topikok

  • álfirkász: Nem tudom miről ugatott ez a gazember. Láttam belőle úgy két másodpercet. Pont úgy nézett ki, mint... (2014.02.17. 12:23) Nagy Honvédő Háború – de csak szolidan
  • magyar-magyar szótár: Bocsánat a kései válaszért. talán érdekes lehet: TÖRTÉNELMI BEÁGYAZOTTSÁGBAN Marosánt egyszerűen c... (2014.02.02. 02:58) Ha Plankó Gergőnek igaza van
  • politikailagnemkorrekt: @Magyarország jobban teljesít: Bunkó stílus? Bocs, de én számokat írtam, ú.m: devizahitelek, mun... (2014.01.23. 12:23) A kormányzás anatómiája
  • : Gyurcsány takarodj, Mesterházi, Bajnai takarodj, összes csaló ellenzéki politikus, takarodj, ál-ma... (2013.10.22. 07:26) Mennyire jó ez a kormányzati kommunikáció?
  • Bafana: @Megfigyelo: Nem tudom mit szoktál megfigyelni, de megfigyelhetnéd, hogy a Jobbik tagjainak zöme a... (2013.10.21. 07:57) A Jobbik útjai

Címkék

2014 igazi tétje

2013.10.19. 21:34 - ÁáárvaiPéééter

Azt a bajai időközi választások, illetve a Magyar Szocialista Párt kongresszusa nyilvánvalóvá tette, hogy a jövő évi választásokon a győztes személye teljesen másodlagos kérdés. Ha újabb négy évre kap felhatalmazást a Fidesz, akkor a demokrácia új, amorf formája születik majd meg egy roppant céltudatos, oligarchikus rendszerben, ez lesz a „lejtő pálya demokráciája”. Ellenkező esetben, egy MSZP-Együtt-PM-DK koalícióval visszatérne a koncepciótlan, erőtlen, Nyugat-Európa felé mindenféle kritika nélkül vonzódó kormányzás, amit szintúgy senkinek sem kívánnék. A választások tétje tehát nem elsősorban ez. Ahhoz viszont, hogy meglássuk, miért kell valóban izgulnunk, érdemes két lépést tenni hátrafelé.

A rendszerváltozást követően a magyar politikában relatíve gyorsan letisztázódott a sikeres választási részvétel receptje, ezt fogjuk most végigvenni.  Egy pártnak számos alapfeladata van, én ezek közül kettőt emelnék ki most. Az első, hogy programmal kell rendelkeznie, tehát világos elképzelésének és tervének kell lennie azzal kapcsolatban, hogy egyes szakpolitikák terén milyen döntéseket hozna. Magyarországon ennek a komoly tervezőmunkát és háttértudást igénylő feladatnak az eredménye nagyjából a nyugdíjemelés – adócsökkentés - végtelen gazdasági növekedés háromszögben csapódik le, aminek gyakorlati következménye lesz a túlígérgetés politikája. És nagyon úgy tűnik, hogy felelőtlen, vagy félfelelőtlen ígérgetés nélkül nem lehet érdemi választási eredményt elérni. Ennek számos oka van, de ezekről majd máskor lesz szó. A tanulság tehát, hogy ha sikeresek akarunk lenni, ahhoz ausztriai életszínvonalat kell ígérni.

A másik alapfeladata egy pártnak, az az öndefiniálás. Kell egy olyan világos és egyértelmű ideológiát felépíteni, aminek a legfontosabb célja, hogy a pártot megkülönbözteti a többi párttól. Ez a feladat tehát arról szól, hogy a társadalomban meglévő nagy ellentétpárok mentén állást foglal az adott párt. Ezek lehetnek etnikai, vallási, nyelvi, megosztottságok, vagy ezek keverékei. A Magyarországon sikeres pártok alapvetően két törésvonal mentén elhelyezkedve tudtak sikert elérni. Az első, és komolyabb történelmi múlttal rendelkező, az a nyugatias-nemzeties ellentétpár. Ez magában foglalja a rendszerváltozás után újjáéledő népi-urbánus vitát csakúgy, mint a kommunista-antikommunista, egyházbarát-antiklerikális, liberális-konzervatív ellentéteket, vagy a feltétel nélküli kapitalizmus és az erős állami beavatkozás hívei közti vonalat.

A másik, ennél sokkal szerényebb múltra visszatekintő törésvonal a régi-új ellentétpár. Az ezt használó (új) pártok öndefiníciójának fontos eleme, hogy saját magukat a „régiekkel szemben” határozzák meg, fontos számukra, hogy ők a „rendszeren kívüliek”, az elégedetlenek, az „új utat” megtestesítők. Ez a törésvonal viszont múlandó: amint egy párt bejut a parlamentbe, ő is „régi” lesz, részévé válik a rendszernek.

Amennyire én látom, ezek alapján minden valaha volt releváns párt osztályozható:

 

RÉGI

ÚJ

NYUGATOS

MSZP(és DK, Együtt, PM), SZDSZ

LMP,

NEMZETIES

FIDESZ, KDNP, MDF

MIÉP, JOBBIK, MDF (2006-tól)

Természetesen néhány pontosítást tennék: Egyrészt a törésvonalak egyik-, vagy másik oldalát érdemes skálaszerűen kezelni, tehát például az LMP nem annyira nyugatos, mint amennyire az SZDSZ volt, és a Fidesz nem annyira nemzeties, amennyire a Jobbik. Másrészt pedig a MIÉP természetesen nem „új” párt, de amikor még releváns tényező volt, erőteljesen használta a „más út” retorikáját. Ezen kívül érdemes még kitérni az MDF-re, mely 2006-ban szakított a Fidesszel, és saját jogon lett a törvényhozás tagja, amivel érdekes módon valósította meg a „parlamenten belüli parlamenten kívüliséget”.

Az elmélet nyilvánvaló vázlatossága ellenére rámutat egy nagyon fontos következményre, illetve vet fel néhány fontos kérdést. Az egyik következmény az, hogy ezeknek a formuláknak az alkalmazásával, és elégséges mennyiségű pénzzel szinte biztos a kedvező választási eredmény. A másik következmény pedig az, hogy a rendszeren kívüliség retorikáját eddig használó pártok nem tudtak huzamosabb ideig érdemi eredményeket felmutatni, köszönhetően annak, hogy az országgyűlési munka során nem tudták érvényesíteni „másságukat”, vagy nem tudták azt megfelelően kommunikálni. Az ebből következő kérdés pedig az, hogy a Jobbik és az LMP vajon képes lesz-e túllépni ezen a rosszízű hagyományon, és tagja tud-e maradni a Parlamentnek?

Ez pedig azért fontos, mert jelenleg a magyar politika megújítására csak ennek a két pártnak van reális esélye. 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsasallat.blog.hu/api/trackback/id/tr185588675

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így lett a legbaloldalibb párt a Fidesz 2013.10.20. 19:27:41

Annak ellenére, hogy a címadás talán sokakat meglep, a mindennapi valóság, és a tények egyértelműen alátámasztják, hogy Magyarországon az országgyűlési pártok közül jelenleg a Fidesz képviseli a legbaloldalibb nézeteket és gazdaságpolitikát. A bal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simplicio 2013.10.20. 13:42:35

Fájdalmas, hogy egyes LMP szimpatizánsoknak annyira az agyára ment az elmúlthúszévezés, hogy már a Jobbik számít a másik legjobb pártnak.

Komolyan azt hiszi a blogíró, hogy pl.: a péniszpumpás Szávay István, Zagyva "ezt a folyosón megbeszéljük" Gyula és a személyiségzavaros Novák Előd fogják "megújítani" a magyar politikát?

2013.10.20. 13:45:37

ha rárobbantaná valaki a parlamentet erre a társaságra, akkor maradnának rajtuk kívül bőven.

kvadrillio 2013.10.20. 13:55:15

"Kövér László: A kereszténydemokrácia semmivel nem pótolható

Megosztás:

Tetszik:

A kereszténydemokrácia hasznos, semmivel nem pótolható része a hazai demokráciának, a magyar szabadság ügyének – jelentette ki Kövér László, az Országgyűlés elnöke egy szombati mosonmagyaróvári rendezvényen. "

DEHONNEM PÓTOLHATÓÓÓÓ ! CSAK EGY ECCERŰ RÓZSAFÜZÉR KÖLL HOZZÁ ! :o)

nyuggernyúzó 2013.10.20. 14:00:03

A magyar politika megújításához az adófizetők pártájra lenne szükség. A jelenlegi pártok mindegyik a heréket képviseli.

tothh · http://polizis.blog.hu 2013.10.20. 14:19:56

Én nem egészen értek egyet sem az elemzéssel, sem az ebből következő konklúzióval.
Az teljesen rendben van, hogy az "elmúlt 20 év" legjelentősebb törésvonala a veszternizáló-tradicionalista ellentétpár (copyright G. Márkus György). Az új pártok azonban szerintem pont hogy ezt kívánják meghaladni. Az LMP küldetése pontosan az lett volna, hogy meghaladja ezt a szekértáborosodást eredményező konfliktust. Nem véletlen, hogy a többi fél nem is nagyon érti, illetve megpróbálta elnyomni (vagy verbálisan áttolni a túloldalra) őket. A Jobbik sokkal inkább a társadalomban meglévő indulatoknak leképeződése.
Abban nem értek egyet, hogy a Jobbik "megújító" lenne. Egyszerűen ők mára a harmadik pólus. Az a fél, akivel nem fogna senki össze, viszont zavart tud kelteni. Majd meglátjuk, hogy mekkora zsarolási potenciálja lesz. (Játszadoztam a PC mandátumkalkulátorával, és rendre könnyen ki tudtam hozni olyan eredményeket, ahol se a fidesznek, se a baloldalnak nincs többsége, és a Jobbik a mérleg nyelve... Erre több esély van, mint egy baloldali abszolút többségre.)
Az LMP a szakadása óta - amikor végképp eldőlt, hogy nem áll be a létező baloldalra - nagyjából a senki földjén van, de egyben - ezt gondolom - ez is ad neki esélyt. Ő a MÁS. Aki se a Fidesz, se az újra egyesülésben levő baloldal. (Hogy miért nem sikerült a PM-nek a megújulást kicsikarni a baloldalból, rendkívül izgalmas kérdés, ami megéri a komolyabb elemezgetést.) Viszont az LMP nem nagyon tűnik úgy, hogy rádöbbent arra, hogy "mentőcsónak" pártként tudna funkcionálni. Megőrizni a változást akarókat a parlamentben. Ehelyett, továbbra is úgy tűnik, rétegpártként kívánnak működni. Annyiban tehát egyetértek az írással, hogy a választás tétje az, hogy sikerül-e valami csírát megőrizni a kétosztatúságot (és persze a senkivel se kompatibilis Jobbikot) meghaladó törekvésekből.

Azzal viszont nem, hogy egy pártnak szüksége lenne programra, illetve ideológiára. Szerintem egyre kevésbé fog ez így tűnni, mostanában a karizmatikus vezetőknek kezd megnyílni a terep, én úgy látom (legalábbis Európa legújabb pártjait nézegetve).

Scagnetti 2013.10.20. 14:33:57

Amíg mindegyik jelölt csak arra készül, hogy az inaktívaknak dobjon pár ezer forintot újabb és újabb adóemelésekből és hitelekből szerzett pénzből, addig itt semmi nem fog változni.
Tökmindegy, hogy Fidesz vagy MSZP, ez csak a győztes párt rajongóinak fog okozni egy orgazmust a választás estéjén. Utána szopnak ők is tovább, ahogy mindenki más, legfeljebb győzködik magukat, hogy mennyivel jobb most nekik, mert az övéik nyúzzák le róluk a bőrt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 14:36:27

Ez a pártkategorizáció abszurdnak tűnik.

A két fő tömb valójában:
- kövessük agyatlanul a nyugatot, tekint nélkül a valóságra: MSZP, DK, Bajnai-PM,
- magyarkodjunk agyatlanul, tekint nélkül a valóságra: Fidesz-KDNP, MIÉP, Jobbik.

S mindenki más meg törpepárt vagy a legjobb esetben a parlamenti küszöbön egyensúlyozó szervezet. Lásd:
- 4K, Munkáspárt, Zöld Baloldal, stb. - próbáljuk újra a marxizmust, Lenin és Sztálin elrontották, mi jobban csináljuk majd,
- LMP - utasítsunk el egyszerre mindent, bár mi se tudjuk mit is akarunk valójában,
- a már nem létező MDF - ez az egyetlen mely meg is próbálta Mo-n meghonosítani utolsó 4-5 évében a konzervatív-liberális jobboldali gondolkodást, szépen bele is buktak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 14:38:00

@tothh:

"Ő a MÁS. Aki se a Fidesz, se az újra egyesülésben levő baloldal."

Ez kétségtelen. De ebből a legjobb esetben lesz még egy parlamentbe kerülés 5-6 %-kal, aztán ki is fullad az egész.

873ujr3rk 2013.10.20. 14:40:20

az elemzes tokeletes ostobasag. nem eszmek, ideologiak, hanem sogorok es komak, valalmint rettento sok ellophato penz menten vannak a toresvonalak. ennek fenyeben mindenki helyesen cselekszik aki feldob egy penzermet es szavaz a jobbikra vagy az lmpre.
inkabb az lmpre

meghallgat, ertelmez:

inforadio.hu/arena/4819/1/podcasting

tudom, jo, ha 1% megteszi, de mar az is tobb mint a semmi.

bgp 2013.10.20. 14:49:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Majdnem jó, bár a fidesz nem agyatlanul magyarkodik. A fidesz azért magyarkodik, hogy szépen megszedjék magukat az agyatlan magyarkodók hiszékenységének jóvoltából. Aztán majd lesz nagy pofáraesés az agyatlan magyarkodók számára :D
A fidesz az igazi szélkakas párt. A jobbik legalább őszinte és konzekvens (amennyire egy párt az lehet).

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 14:52:06

@bgp:

Orbánt nem érdekli a pénzt, ő egy messiás, A célja: bekerülni a jövő történelemkönyveibe, Nyilván ehhez kell pénz is, de nem ez a fő cél. Abszurdum a Fideszt csak korrupt szervezetként magyarázni.

vezér01 2013.10.20. 14:54:04

@Simplicio: Parlamentbe jutáshoz kellő szavazatszám kell,az általd említettek szólítják meg a hőbörgő tömeget, Volner,Balczó
és a többiek meg a gondolkodni tudó réteget.

873ujr3rk 2013.10.20. 14:54:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: abszurd azt hinni, hogy orban faszsagait nem a kozgep, simicska, nyerges es a mogottuk levo vegtelen toke iranyitja. ok futyulnek, orban tancol.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 14:58:59

@873ujr3rk:

Én nem így látom. Ha így lenne, Orbán már rég nem lenne vezető politikus.

873ujr3rk 2013.10.20. 15:02:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: tudom hogy te nem igy latod. olvastam pont eleg kommented, tudom hogy nem kezelhetlek normalis tisztanlato logikusan gondolkodo egyedkent.
kizarolag azert szoltam hozzad, hogy ne maradjon valasz nelkul a faszsagod.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 15:06:33

@tothh: Hm.
Én kizárt dolognak tartom, hogy a fidesz a jobbikkal összeálljon.
Annyira ellentétes a két párt mondanivalója.
Ara célzok, hogy a jobbik az állandó zsidózással/cigányozással teljesen vállalhatatlan, a fidesznek sok a hibája, de nem antiszemita.
Én inkább el tudok képzelni egy fidesz-kdnp- Lmp verziót.
Az én meglátásom szerint jövőre így alakulnak a dolgok:
Fidesz-Kdnp 50%
Mszp 20%
Jobbik 10%
lmp 5%
e14 5%
dk 5%

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 15:07:51

@873ujr3rk: sztem te hülye vagy.Maxval az egyik leghiggadtabb, legnormálisabb kommentelő itt.
De te tudod..

_most_ 2013.10.20. 15:13:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: az elég nyilvánvaló,hogy Orbánnak súlyos mentális problémái vannak, és jobban érdekli a hatalom, mint a pénz, de ügye minél több pénze van valakinek, annál nagyobb a hatalma, és hát ki kell fizetni a támogatókat is.

873ujr3rk 2013.10.20. 15:20:43

@Sexual Harassment Panda: torgyan sem volt vallalhato, de a gazdasagi hatalom megszerzese erdekeben osszealltak vele, aztan ment a kukaba.
nem szamitok masra most sem.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 15:24:24

@873ujr3rk: Nem.
A jobbik a zsidózása azért erősen más.
A fidesznek rengeteg hibája van, de 100 szr kijelentette hogy soha jobbik/mszp, és elég jó kapcsolatokat ápol mind a zsidósággal, mint a cigánysággal.
És ne felejtsd el azt sem, hogy a jobbik többször is kijelentette, hogy nem kér a fideszből.Ezek után ha mégis összeállnának, sokkal többet veszítenének mint nyernének.
És a dolog úgy néz ki, hogy a fidesz könnyen nyer jövőre.
Lmp, na őket el tudom képzelni.

legeslegujabbkor 2013.10.20. 15:29:58

Én máshogy nevezném a te nyugatos-keleties felosztásodat, követve ahogy a pártokat beosztottad a két kategóriába.

Nyugatos pártok:
Mindazok, akik úgy gondolják, hogy a társadalom akkor működik, ha mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, a gazdasági élet szereplői versenyeznek egymással a jobb és olcsóbb szolgáltatások és termékek érdekében, és nem hagyják éhen halni a szegényeket.

Nemzeties pártok:
Mindazok, akik úgy gondolják, hogy a társadalom tagjai közül vannak egyenlőbbek, az állam majd elosztja az érdemtelenektől elszedett javakat az érdemesek között, és aki szegény az annyit is ér.

Aerion 2013.10.20. 15:36:04

Hibás tipológia.

Az MSZP-DK, Bajnai-féle szövetség egyáltalán nem 'nyugatos', csak balliberális. A balliberalizmus nem egyenlő a 'nyugatossággal'.

A dávidista MDfFpedig egyáltalán nem nemzeti, és még cssak nemzeties sem, mint ahogy újnak sem új. Ez egy balliberális eredőjű politikai rendeződés, ami teret akar foglalni a nemzeti jobboldal kárára annak érdekében, hogy eltűnjenek a különbségek jobb és baloldal között úgy, hogy ez a folyamatban győztes balliberális oldal kívánalmainak feleljen meg.

Ellenkező irányú folyamatot nem fogadnak el.

Ami az LMP illeti, ennek a pártnak a helye nem tisztázott, ugyanis nem vallottak színt a hozzá tartozók. Kivárás alapú a politikai helyezkedésük. Ennek függvényében nem helyezhetők el adekvát tipológia rendszerben.

level 1 2013.10.20. 15:37:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Orbánt nem érdekli a pénz"

Hát ezen jót röhögtem. Talán nézd már meg, hogy hány hektár föld van Orbán, Lévai Anikó, meg strómanjuk Flier nevén.
Meg gondolod, hogy amikor Simicskáék futószalagon nyerik a közbeszerzéseket, akkor abból Orbánnak nem osztanak vissza?

Hát a felcsútii Maracana stadion (Orbán házától 20 méterre) vajon miből épül, ha nem pénzből? Talán a csuhások imájából?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 15:42:19

@level 1:

Mindenhez kell pénz is. Ez kétségtelen. S a politikához nagyon kell a pénz. Képtelenség sok pénz elköltése nélkül megcsinálni egy értelmes, sikeres választási kampányt. De Orbán nem pénzéhez ember, ő nem azért politizál, hogy sok pénze legyen, hanem fordítva: azért szerez sok pénzt, hogy politizálhasson. Erre utaltam.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 15:47:06

@Aerion:

Az LMP jó meglátása, hogy nem akar választani a két skizofrén oldal között. A rossz meglátása meg az, hogy semmit sem javasol helyettük.

Alapvetően Schiffer profi politikusnak tűnik. Látható: az LMP szakadárjai hitelüket vesztve, leamortizálódva beolvadtak a Bajnai Pártba, minden egyéniségük megszűnt. S zuhannak Bajnaival együtt a szakadékba, Ezzek szemben Schiffer ezt előre látta és helyesen döntött, amikor nem csatlakozott az "összefogáshoz". Így az LMP - ha bekerül a parlamentbe - keresett partner lesz a választások után.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 15:47:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
És modd csak, kedves Max, a többi politikus nem ugyan ilyen???
Ugye nem gondolod komolyan azokat a butaságokat, hogy Orbán leépíti a demokráciát, és kilép az euból, királlyá koronáztatja magát?

kela-bá 2013.10.20. 15:48:54

Megy a keverés... minden párt csak is a legjobbat akarja az országnak , és neked kedves választó ! Arra, hogy lehiggyük óriási összegeket költenek. Hááát... el is hisszük, vagy nem.

A szociba így szólt a választási kampány : szavazz a népfront jelöltjeire ! Meg lehet próbálni: minden négyzetbe egy X-et .
További szép napot !

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 15:50:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Az LMP jó meglátása, hogy nem akar választani a két skizofrén oldal között. A rossz meglátása meg az, hogy semmit sem javasol helyettük..."

Én is így látom.
De akkor miért ennyire alultámogatottak?
Mint említettem, amennyire kizártnak tartok egy Fidesz-Kdnp-Jobbik kólalíciót, legalább ennyire igen, egy Fidesz-Kdnp-Lmp-t.
Az lmp szerintem igen közel áll a fideszhez.

Más
Én, mint külföldön tartózkodó állampolgár, hogyan fogom tudni érvényesíteni a szavazati jogomat?
Tennék 1-et az LmP-re, de fogalmam sincs mi a túrót kell csinálni.

level 1 2013.10.20. 15:53:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nagyon kezdő vagy te ezekben a dolgokban. A Ne mi nyerjük a legtöbbet!-ből mára Csak mi nyerjünk! lett.
Majd gondolod, hogy az jelenti a pénzéhest, ha akármelyik polituikus a kamera előtt számolgatja a neki visszaosztott pénzt?

Sírköves Slomó 2013.10.20. 15:55:14

A kérdés minden ellenzéki taktikázás helyett

FIDESZ v. MSZP

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 15:56:28

@Sexual Harassment Panda:

Bevallom, fideszes bérkommentelő vagyok. Ezt minden kétséget kizáróan bizonyítja, hogy nem hiszem többek kozött azt, amit most említettél.

:-)))

A múlt héten írtam ezt:

"X: Hallottad, a rohadék cigány Orbán új pokoli terve, hogy ezentúl évente adóbevallást kell beadni és büntetve lesz a többnejűség! Ugye felháborító?

Y: Dehát eddig is volt adóbevallás és büntetve volt a többnejűség.

X: Úúúúúúú! Lefizetett téged a cigány Orbán diktátor, te bérkommentelő!"

Sírköves Slomó 2013.10.20. 15:57:10

@Sexual Harassment Panda: 'Én, mint külföldön tartózkodó állampolgár, hogyan fogom tudni érvényesíteni a szavazati jogomat?
Tennék 1-et az LmP-re, de fogalmam sincs mi a túrót kell csinálni. '

- Hívd fel a releváns konzulátust, ezt nem a kommentelőktől kéne megtudni...:)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 15:59:12

@Sexual Harassment Panda:

Van magyarországi bejelentett címed?

Ha igen, akkor regisztrálnod kell a követségen 1 hónappal a választások előtt, s akkor szavazhatsz ott. Vagy hazamész a választások napjára. Levélben NEM szavazhatsz.

Ha nincs, akkor csak listára szavazhatsz, de ez esetben levélben is lehet szavazni, viszont ismét regisztrálnod kell előtte, hogy megkapd a szavazólapot.

Nincs a közelben magyar követség? Akkor peched van.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:03:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

""X: Hallottad, a rohadék cigány Orbán új pokoli terve, hogy ezentúl évente adóbevallást kell beadni és büntetve lesz a többnejűség! Ugye felháborító?

Y: Dehát eddig is volt adóbevallás és büntetve volt a többnejűség.

X: Úúúúúúú! Lefizetett téged a cigány Orbán diktátor, te bérkommentelő!""

Most ezen mi nagyon jól elszórakozunk, de sajnos sokan ezt komolyan gondolják.
Eszembe jutott egy idézet, ami ide tartozik, ha kitalálod kitől van, (mivel én nem tudom), kapsz egy pirospontot!
:"Párt erkölcs. Minden párt megkísérli azt a jelentékeny dolgot, amely rajta kívül jött létre, jelentéktelennek feltüntetni, de ha ez nem sikerül neki, annál mérgesebben támad ellene, mennél kitünőbb a dolog"

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 16:03:43

@level 1:

A pénzéhes az, aki azért politizál, mert gazdag akar lenni. Orbán nem ez az eset.

Sok hasonló ember volt a történelemben. Kádár se volt pénzéhes, mégis nagyon magas életszínvonalon élt az átlaghoz képest. De nemzetközileg hasonló eset Lenin, Hitler, Sztálin Che Guevara, Castro, Pol Pot, stb.

Szóval nem az átlag afrikai politikus esete, aki azért lesz politikus, hogy sok pénzt összelophasson, majd pedig elmenjen nyugdíjba svájci kastélyéba.

Ez 2 külön kategória.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:04:29

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Van otthon bejenentett lakcímem.
Passz, hol van a legközelebbi konzulátus.
Hol lehet ezt megtudni?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 16:05:43

@Sexual Harassment Panda:

Olyan hitleresen hangzik, neki voltak ilyen találó mondása. De ha nem is Hitler, valaki más abból az eszmei körből.

Orván Biktor 2013.10.20. 16:09:45

Szerintem:
Fidesz-Kdnp 35%
Jobbik 30%
Mszp 20%
lmp 10%
e14 5%
dk 0%

Jövőre a Jobbik is kap támogatást a kampányra(ugye három éve az egészet saját zsebből állták, mégis 16%-ot sikerült megszerezniük), talán még a TV-ben is reklámozhatnak majd, így sok bizonytalan szavazót szerezhetnek.
Fletót meg pár őrült nyuggeren kívül senki sem veszi komolyan.

Sírköves Slomó 2013.10.20. 16:09:49

@Sexual Harassment Panda: Ne higgyé neki, Birca multinacionális multiügynök, egészségileg és politikailag beszámíthatatlan.

Igaz, Max? @maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Orván Biktor 2013.10.20. 16:11:47

@Orván Biktor: pandának akart menni a válasz, csak rossz gombra nyomtam.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:11:57

@Orván Biktor:
tévecc.
A DK számomra is megfejthetetlen okból erősödik.
A jobbik meg inkább enyhé csökkent az elmúlt 3 évben.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:12:56

@Orván Biktor:
hahaha!jobbik 30%!
ez jó volt!majdnem annyira mint az lmp 10%
megnevettettél!

Sírköves Slomó 2013.10.20. 16:13:57

@Sexual Harassment Panda: Mi ebben a megfejthetetlen?

A DK a gázrezsóeffekt miatt erősödik, de az mszptől és az E14-PMtől szedi el a szavazatot. Még az is lehet hogy Gyurcsányék bejutnak Bajnaiék meg nem.

Orván Biktor 2013.10.20. 16:18:07

@Sexual Harassment Panda: Csökkent - a közvélemény kutatások szerint. Azoknak nem hiszek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 16:18:26

@Orván Biktor:

Szerintem:
Fidesz 40%
MSZP 30 %
Jobbik 10 % - visszaesés
LMP 5 % - bejutnak
Bajnai 4 % - nem jutnak be
DK 5 % - bejutnak
mások 6 % - nem jutnak be

Sírköves Slomó 2013.10.20. 16:18:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szerintem szakadár zsidó vagy, nem a mazsihiszes munkásőr típus, hanem újhullámos aki lesi az idők szavát.

@Sexual Harassment Panda: Ha lesz a köv. 4 évben vmi világgazdasági válság vagy ilyesmi akkor nem kizárt.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:22:39

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Én nem viccből írtam!
Nem kell temetni még a jó öreg Fecót!
(irónia nélkül(@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
igen, nagyjából egyetértek, a bejutókkal biztosan, én kicsit kevesebbet adtama fidesznek.Abban egyetértek, hogy a jobbik sztem nem fogja elérni azt mint 2010ben.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 16:22:47

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Az a helyzet, hogy egyik hobbim a családfakutatás, így az átlagnál 10-szer jobban ismerem őseimet.

Nos, egyetlen egy ükszülőm van, ahol LEHET esetleg valami zsidó vonal. Viszont valószínűleg ott sincs, mert nincs adatom rá. A LEHETet is csak azért mondom, mert esetleg lehetne, mivel a környezezet erősen zsidó volt.

Feleség viszont bizonyítottan spanyolországi zsidó ősökkel rendelkezik, szóval... :-)))

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:24:53

illetve, van egy lehetőség, hogy a jobbik csatlakozzon a fideszhez, nevezetesen, ha szétválik, és kicsit eu-konform lesz.
Levetkőzik a zsidózást/cigányozást, szóval kicsit leszelídülnek.Ehhez természetesen személyi válzozások szükségesek.

laci_52 2013.10.20. 16:25:25

"a Jobbik és az LMP vajon képes lesz-e túllépni ezen a rosszízű hagyományon, és tagja tud-e maradni a Parlamentnek?"

A Jobbik egészen biztosan parlamenti párt marad, szüksége is van rá az országnak.

Ha az SZDSZ-klón LMP kiesik, nem fog hiányozni senkinek.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:27:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Figyejjmá!
Engem is érdekel a családfakutatás, és kéne segítség.
Kiderült, hogy az én apám nagyszülei Németországból vándoroltak be, mind a kettő echte fricc.
(Michael Binder, Anna Staudt)
Az én nevem is Binder
A nevüket és a születési évüket tudom.
Hogyan tudnám kideríteni mi a helyzet velük?

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:29:23

@laci_52: Hát ja!A jobbik annyira szükséges az országnak, mint éhesnek a szarás.
Hányingerem van az agresszivitásuktól, meg az antiszemituzmustól.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 16:30:01

@Sexual Harassment Panda:

1. lépés: idős rokonok kikérdezés,
2. lépés: adatok összeállítása, érdemes számítógépet használni ehhez, én az www.ahnenblatt.com/ alkalmazást használom.
3. lépés: keresés adatbázisokban, a legjobb a mormon adattár.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:32:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: de nincs akiket kikérdezzek.
Egyedül apám.
Ez a gond.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 16:38:45

@Sexual Harassment Panda:

Oldalági rokon sincs? Nagybácsi, nagynéni? Nagyszülők testvérei? Azok gyerekei?

Okmányok nincsenek?

Ha semmi sincs, akkor az adatbázisok jönnek. De óvatosnak kell lenni, mert az általad említett nevek nem túl ritkák.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 16:39:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: aha.akkor megpróbálom kifaggatni apám, mit tud.

Köszönöm.

nincs1itt 2013.10.20. 17:15:00

Huhh, megy a matekozás vadul, csak az nem számoltatik bele a képletbe, hogy a zemberek milyen hajlandóságot fognak mutatni a szavazásra(választásuk nincs!).
A jobbik+lmp+dk+mijafaszom a 200 főre "redukált" parlamentbe igen nehezen fognak bejutni, ugyanis a a jobbik kivételével, a többi említett párt, nem létezett 3 éve, az lmp sem nagyon, leginkáb szdsz-szellem utód párt. A jobbik 855 ezer szavazattal szerzett 16%-ot, ennek 2/3-a mára nincs meg, egyéniben egyetlen képviselőt sem juttattak be a szavazók. Vagyis nem lesz parlamenti párt, az lmp már 2010-ben is a küszöbön megbotolva, épp csak betántorgott...
Jól számít a Bonsai Duce, hogy az alacsony részvétel és a kisebb létszámú parlament, tovább növeli a "hatalmát". A többi: dk, e14 stb, meg a fasorban sem lesznek. Az mszp még "erős"... Ez a tipikus esete, hogy vacsorára a szart, vagy a fost válassza az ecceri...

tothh · http://polizis.blog.hu 2013.10.20. 17:20:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Igen, ezzel egyetértek. Kicsit úgy látom, mintha nem fogták volna föl a saját helyzetüket. Mindazonáltal a két nagy tömbön - meg a Jobbikon - kívül ők vannak most, ez a felhozatal...

@Sexual Harassment Panda:

A Fidesz-Jobbik összefogást én is kizárom. Olyan biztosan nem lesz, bár biztos van olyan jobbikos és olyan fideszes politikus, akik ezt elképzelhetőnek tartják, de ilyen nem lesz, a két párt vezetősége nem fog megállapodni. Ha már itt tartunk, én még a leginkább reálisnak a Fidesz-MSZP szövetséget tudnám elképzelni (a többi balos pártocska nélkül...)

@maxval , a gondolkodni igyekvő birca:

Szerintem:
Fidesz 40%
MSZP 30 %
Jobbik 10 % - visszaesés
LMP 5 % - bejutnak
Bajnai 4 % - nem jutnak be
DK 5 % - bejutnak
mások 6 % - nem jutnak be

Ezt reálisnak látom, kb. 60 és 65%-nyi részvételi arány esetén. Ez kb. azt jelenti, hogy a Fidesz el tudja vinni a törzsszavazóit, a kormánnyal elégedetlenek viszont NEM szavaznak le egy tömbben "befogott orral" a maszopra. A többi meg gyenge. Bajnaiék bejutását most már én is kétlem, az ő eredeti stratégiájuk romokban, nemhogy a közepet nem szólítják meg, legutóbbi szerepléseik sokkal inkább a zsigeri anti-fidesz szavazóknak szólhatnának (ebben a műfajban viszont sokkal erősebb a maszop, vagy a dk.)
Az LMP bejutásánál meg az a kérdés sztem, hogy lesznek-e annyira szervezettek, illetve "tudni fognak-e" egyáltalán a potenciális szavazóik róluk.

magyar ember teli szájjal 2013.10.20. 17:20:50

Mindegyik osztogató, állambácsioldjameg típusú párt. Ez alapján kellene csoportosítani. Mind ebbe a rubrikába kerül, ezen kívül senki.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 17:35:47

@tothh: Igazad van!
Szerintem egy Fidesz-Kdnp-Mszp egyáltalán nem kizárt!
Főleg akkor, ha mondjuk a jobbik egyedül tudna kormányt alakítani, akkor létrejöhetne ez.
Bár ennek az esélye jövőre 0,00000%
de el tudnám képzelni a nagykólalíciót!
(dierkt írtam így):)

ősbölény 2013.10.20. 17:58:58

A blogíró egyik sarkallatos állítása, amelyből következtetéseit levonja az, hogy az ellenzéknek nincsenek szakpoltikai programpontjai. Már ez önmagában mutatja a blogszerző teljes tájékozatlanságát, az pedig, hogy nem próbálja igazolni ezt az állítását, rávilágít gondolatmenete szinvonaltalanságára. Hogy ilyen figurák szimpatizálnak a Jobbikkal és a LMP-vel, a részben jellemző az említett érintett pártokra, részben a szerző zavaros gondokozására..

873ujr3rk 2013.10.20. 18:03:41

@ősbölény: mind az ellenzék, mind a kormány bemutatta mit tud: elbaszni bármit amihez hozzáérnek, ellopni mindent ami mozdítható, felélni a gyerekeim jövőjét, mindezt a tróger inaktív prolik támogatásával. sem a jobbik, sem az lmp nem tudna nagyobb kárt okozni mint ők.
a volt kommer országok közül talán ez az egyetlen ahol még mindíg megtalálhatóak az állampárt prominensei mind a kormánypárt, mind az ellenzék vezetői között. szemrebbenés és bérmiféle nehézség nélkül mentették át mind gazdasági mind kapcsolati tőkéjüet.

bekerült 2013.10.20. 18:14:27

A blogon nagyon látszik a féloldalas és erőltetett JOBBIKOS, LMP-s szándékú politizálás !
Nem hiába szimpatizál már évek óta a két párt, itt is saját magukat jelölik meg a szükséges politikai szereplőknek. Nélkülük természetesen nincs magyar politika és minő baj lenne, ha nem lennének ott a parlamentben.
Mondjuk, nekem mindegy, vigyék a FIDESZTŐL a szavazatokat, amennyit csak akarnak, az ő gondjuk, azért kár elhitetni, hogy csaj ők a "ÚJAK" !
A régi újak !
A JOBBIK a MIÉP köpönyegéből bújt ki, ugyan az a politika, más szereplőkkel. Az LMP zöldre mázolta ugyan magát, de valójában a FIDESZ festette ilyenre és nélküle sehol se lenne.
Mi ebben az új ?
Mondani mindent fekve is lehet, de amit eddig nyújtottak az édes kevés, de ami a legnagyobb baj, várni se lehet tőlük semmit !

Legfeljebb, hogy még jobban megkeverik a szart és bele is dobnak bennünket a pöcegödörbe.
Isten ments, hogy a kormányrúd közelébe engedjük őket, mert akkor aztán megnézhetjük magunkat és rajtunk röhög majd mindenki.
Ők még a FIDESZTŐL is rosszabbak, pedig azok is a béka feneke alatt vannak.
Hogy mi fog lenni ?
Sok jóra nem számítok, de az LMP nemigen fog bekerülni a parlamentbe.
A JOBBIKnak van esélye erre, ha meggyengülve is, mert a FIDESZ nem ad nekik szavazatokat, szüksége lesz rá. Nyíltan nem fogja a kormányrúd közelébe engedni így se, úgy se !

A rájuk adott szavazat tehát felesleges, mint ahogy az egész blog is az !

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2013.10.20. 18:15:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Te egy kiugrott zsidó vagy, akit mi szafard zsidók gyűlölünk.

laci_52 2013.10.20. 18:44:09

"A Fidesz-Jobbik összefogást én is kizárom"

A Jobbik már most is a Fidesz potenciális szövetségese. Ők kimondanak olyasmiket, amiket Orbán is szeretne, de EU-tagállam miniszterelnökeként nem teheti meg. Tehát a Jobbikra Orbánnak is szüksége van, be is fognak jutni a parlamentbe jövőre.

Stef1989 2013.10.20. 18:48:27

Ha tetszik, ha nem, novembertől a JESZ-el is számolni kell! (-:
(jesz.hu - facebook.com/joletesszabadsag)

otgorbebogre 2013.10.20. 19:05:23

NEm tudom miert egy ilyen nevu blogba irok de a valasztas kimenetele ilyen szempontbol eldolt amikor a kormany megvaltoztatta a valasztasi rendszert.
az hogy hany part lesz az embereken nem mulik max. egy nagyon megengedo rendszerben
. Ilyen szempontbol nincs tetje a valasztasnak.
az embereket vadolni ha a ket nagy fele fordulnak netto huyeseg inkabb dicserni kell oket mere racionalisan viselkednek ha egy kis eselyt is akarnak a gyozelemre.

otgorbebogre 2013.10.20. 19:11:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ha a kornyezet igen zsido volt akkor majdnem biztos hogy az osod zsido volt. abban idoben volt aki nem reklamozta az ilyesmi allato miatt mint te. sajnos egy fikarcnyi esszel se jarult hozza a genetikai allomanyodhoz. de valoszinu a legtobb osod szegyellne maga miattad ugy gondolom az anyad meg az apad is.

Sírköves Slomó 2013.10.20. 19:37:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nekem is hobbim a családfakutatás, ami ősi zsidó szokás.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.10.20. 19:37:26

ezt a blogot is valami libbant bölcsész szerkeszti?
ja! hát azért van index címlapon

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 19:40:23

@Stef1989:

Számolni kell velük, amikor a száz fő alatti tagságú pártokról írunk listát. Más esetben nem. Hozzájuk képest az egyébként virtuális PM hatalmas, erős párt, komoly bázissal, ugyanis nekik a taglátszámuk majdnem eléri a 200-at.

Balt 2013.10.20. 19:41:33

@Sexual Harassment Panda: Voila, de csak akkor, ha meg sem fordul a fejedben a szakadár LMP-sekre )és szövetségeseikre) szavazni! :)

444.hu/2013/08/05/a-londoni-magyaroknak-lesz-a-legnehezebb-szavazni

otgorbebogre 2013.10.20. 19:46:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: igen. azt irtad van egy valoszinuleg zsido osod. azt irtam akor nagy valoszinuseggel tenyleg zsido volt. tudod voltakk akkor allatok mint te akik miatt egyesek nem reklamoztak hogy zsidok.
Ehhez kepest semmi agy sem szorult beled.
Ugyhogy genetikailag semmit nem orokoltel a zsido osodtol.
Viszont valoszinu majdnem az osszes osod szegyenlene magat miattad olyan hulye vagy nemcsak a zsido.

bgp 2013.10.20. 19:54:40

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Orbán nincs egyedül, ott van a teljes kollégiumi szoba, meg a klientúra. Oligarchákkal, egyebekkel. Baromság azt hinni, hogy az embereinek többsége hagynának egy messiást a fejükön ülni ha nem lennének anyagilag is érdekeltek. Azonkívül vedd figyelembe, hogy liberálisból fordultak nemzeti kommunistába.
Az egyetlen állandó dolog a pénz.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 20:01:06

@laci_52: "a jobbik mar most is a fidesz szoveysegese"
Nem.
Ellenfele inkabb

Sírköves Slomó 2013.10.20. 20:04:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azt hittem igaz keresztény vagy. Zsidót nőül hogy vehettél?

Vagy keresztény szellemben nevelkedett? Megbizonyosodtál erről? A talmudista erkölcsöt nem kívánhatja gyermekeinek egy igaz keresztény.

Sexual Harassment Panda 2013.10.20. 20:05:53

@laci_52: kardinalis kerdesekben teljesen mad a program.
A fidesz jo kapcsolatojat apol izraellel, es nem antiszemita.
A jobbik igen.
A fidesz eu-tag akar maradni, a jobbik svajc jellegu tarsulast akar.
A jobbik soxor elmondta hogy a fideszt is el kell szamoltatni.
A fides soxor elmondta hogy kizart a koalicio.
Mirol beszelsz ember?
A fidesz egyedul is kormanyt fog alakitani lehet nem 2/3-al.
Naes?
Mi szuksege van a jobbikra??

EXO 2013.10.20. 20:09:14

Az LMP mögül most nagyon kiment a hátszél, emellett a párt támogatóinak egy része is azt várta volna el, hogy csatlakozzanak az összbaloldali gang-bang-hez, így nem vennék rá mérget hogy bejutnak.
A Jobbik viszont, mivel a magyar társadalom egyre mélyülő problémáira kínál válaszokat(leginkább a közbiztonság és korrupció) ezért szerintem hasonlóan fog szerepelni mint 4 évvel ezelőtt, mondjuk az hogy mikor jutnak kormányra az számomra is erősen kérdéses. Ahhoz még minimum az kell, hogy a Fidesz elveszítse a maradék hitelét, amihez kell még 4 év.

EXO 2013.10.20. 20:11:38

A Fidesz inkább nagykoalíciót köt vagy új választásokat irat ki, mintsem hogy a Jobbikkal koalciót kössön, ugyanis ha a Jobbikkal koalíciót kötnének, az óriása céltáblát jelentene a Baloldalnak.

Sírköves Slomó 2013.10.20. 20:16:52

@EXO: 'a párt támogatóinak egy része is azt várta volna el, hogy csatlakozzanak az összbaloldali gang-bang-hez'

- Ha ezt teszik akkor egészen biztosan vége a pártnak 2014 után.

Persze qrvára leszarom őket (is):

Alick 2013.10.20. 20:18:02

@nyuggernyúzó: az alapvető lépés a politikai pártok betiltásának kikényszerítése lenne. Amíg ez nem történik meg, addig nincs miről beszélni, minden választás arról szól, hogy a választók a lovak közé dobják a gyeplőt.

Sírköves Slomó 2013.10.20. 20:19:03

@EXO: Én sem hiszem hogy a Fidesz koalíciót köt bárkivel, minek tenné? Abban is biztos vagyok hogy a baloldal véleménye nagyon le van szarva Jobbik ügyben, de a külföldi nyomás miatt talán meghátrálna ilyen elől a fidesz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 20:22:50

@bgp:

Orbán a vezér, más nincs. Nincs olyan, hogy más szóhoz jutna. Ez a Fidesz. S bizonyos szinten már akkor is az volt, amikor még liberális párt volt. Fidesz.alapítótag voltam annak idején, s bár passzív párttag voltam, azért hallottam sok mindent.

kaktusztea 2013.10.20. 20:33:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A 4K!-nak semmi köze a marxizmushoz, vagy a kommunizmushoz. Európai szemmel nézve szociáldemokrata párt., csak mivel itthon nincs baloldali párt, csak liberális, ezért tűnhet furcsának.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.20. 20:38:41

Sziasztok!

Ezerrel megy a Békemenetre a mozgósítás, Viki most kapott SMS-t:

"Oktober 23-an ujra Bekemenet! Talalkozzunk szerdan 13.30-kor Budapesten a Bem-szobornal! Add tovabb!"

Feladó:+36209000798
Rákerestem, titkosított.

Pedig elvileg semmi fityeszes aláírásgyűjtésen nem adta meg az adatait, azonban a teló az önkormányzati flottához tartozik. Ha onnan vették a tel. számot, az viszont GÁZ, no meg jogilag aggályos.

Fideszes szarháziság, CÖF végrehajtással!

Sírköves Slomó 2013.10.20. 20:40:35

@kaktusztea: A 4Ksok szélsőbalos terroristák, olyanok mint az Occupy mozgalmi harcosok, vagy a Lenin fiúk.

kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg

Sírköves Slomó 2013.10.20. 20:42:42

@Nemzeti ünnepen tüntetés, aljas, rohadt birkamenet: Jogilag az lesz aggályos, ha Viki nem megy Békemenetre. Te is menj vele, vagy mehetsz vissza a balettbe ugrálni!

Jolka40 2013.10.20. 20:44:54

@Sexual Harassment Panda: Ha az LMP koalíciót köt a Fidesszel, megszűnik a "más" volta. Ha meg nem, vagyis mindig "más" akar lenni, a választók azt mondják: miért pazaroljam a szavazatomat egy esélytelen, örökké ellenzéki pártra?

EXO 2013.10.20. 20:48:40

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Inkább az lenne a problémája, hogy megosztaná a pártot, emellett kimenne a párt mögül a külföldi támogatás.

kaktusztea 2013.10.20. 20:48:43

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: :DDDD
Ezt ugye poénból írtad? Ne hagyd abba! :D

EXO 2013.10.20. 20:49:58

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Bár a baloldal szerintem arra alapozva tudna később mozgósítani, ha a Fidesz a Jobbikkal kormányozna, mondván, hogy hatalmon vannak a radikálisok.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.20. 20:55:57

@kaktusztea:

Akkor biztosan csak véletlenül éljenzik a kubai diktatúrát... :-)

kaktusztea 2013.10.20. 20:59:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: tudtommal nem éljenzik a kubai diktatúrát. Link?

Muzsikok közt 2013.10.20. 21:02:17

@EXO: A Jobbik pont a baloldal mozgósítható szavazóit lopta el (részben). Látjuk mennyire megy a balos mozgósítás, az is inkább Gyurcsánynak.
Az öregeket nehéz mozgósítani, a halottakat viszont feri sem fogja feltámasztani.

Már bocs a belepofázásért.

kaktusztea 2013.10.20. 21:12:27

@Muzsikok közt: zsidóztál egy penetránsat, ennek mi köze a kubai állításodhoz?

Muzsikok közt 2013.10.20. 21:15:19

@kaktusztea: Ez minden?

Milyen kubai? A zsidók nem kubaiak, szóval keversz valakivel.

kaktusztea 2013.10.20. 21:18:59

"maxval, a gondolkodni igyekvő birca" írta link nélkül, hogy a kubai diktatúrát támogatja a 4K!
maxval: A fenti linkben egy árva említés sem esik kubáról.

Amúgy ez az ordánáré zsidózás mire jó? Semmit nem bizonyít, de legalább értelme sincs semmi.

Egyébként honnan tudjátok, hogy a zsidók nem kubaiak?!
Lehet, hogy ez a csapda!!! Senki nem gondolná róluk!
:D

NemNick 2013.10.20. 21:52:52

Jó poszt, tragédiába hajló végkicsengéssel.

Torgyán Viktor 2013.10.20. 21:57:01

Szerintem meg nem a zsidók kubaiak, hanem a kubaiak zsidók. Na ezt adjátok össze...

Viszont megkérdezném: mi az, hogy "jobbik"? Van ilyen magyar szó? És ha igen, akkor mit jelent????

Fullánkos Algol 2013.10.20. 22:03:22

@Muzsikok közt: A bal felső leopold rado most a zagyva györgy gyula, a jobb felső ernest baumgarten most a novák előd

kantonpárti (törölt) 2013.10.20. 22:44:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
kalkuláld be, hogy az együtt bejuthat néhány egyéni körzetben úgy is, hogy listán kiesik.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.10.20. 23:02:48

Az elemzéssel nagy vonalakban egyetértek.

"Jobbik és az LMP vajon képes lesz-e túllépni ezen a rosszízű hagyományon, és tagja tud-e maradni a Parlamentnek?
Ez pedig azért fontos, mert jelenleg a magyar politika megújítására csak ennek a két pártnak van reális esélye."

Az biztosnak tekinthető, hogy a Jobbik bejut, épp elég elkeseredett ember él Magyarországon ahhoz, hogy megugorják az 5%-os küszöböt. Az igazi kérdés inkább az, hogy hány helyet tudnak szerezni, illetve hogy lehetnek-e esetleg a mérleg nyelve. Ráadásul úgyis képesek voltak bizonyos mértékig rendszerellenesek maradni, hogy a rendszer részei lettek. Politikai megújulást tőlük nemigen lehet várni, az a kevés pozitívum amit a magyar politikába hoztak (cigány-integráció problémáinak előtérbe kerülése, álságos PC nyelvezet lebontása) mára már érzésem szerint általánossá vált.

Az LMP bejutása ugyanakkor finoman szólva kérdéses, pedig a PM-esek kiválása után tényleg minden lehetőség adott lenne egy "negyedik pólus" kialakítására. A jelenlegi parlamenten belüli és kívüli pártok közül a legkevésbé látható-hallható csoport, kis túlzással még Schmuck Andor is többet szerepel náluk. Ha megtörténik a csoda és valahogy bent maradnak, akkor valószínűleg fel tudják majd építeni magukat, ha kiesnek, mennek a süllyesztőbe.
süti beállítások módosítása